Pages

come with me ;;)

Wednesday, July 29, 2009

Ke-happy-an Melanda Jiwa

yay boleh balik! yEs,,, hanya Tuhan yang tahu macam mana perasaan aku masa tu bila tahu semua warga UPM bakal diberi cuti. Lagi la beria bila kelas petang ni pun di-cancel. Mana nak cari student macam aku ni. Bagus kan?
Tapi, ada ke tiket nak balik Terengganu ni?
Argh,,, apa hal pun call Ngoh dulu la. Ngoh suruh aku balik rumah dia dulu. So, nanti suami dia tolong la carikan tiket untuk aku. Mula-mula, Ngoh suggest aku duduk rumah dia je terus 1 minggu ni. Tapi, mana boleh jadi sebab lepas ni aku dah tak ada cuti mid sem lagi dah sebab UPM dah tarik cuti mid sem 2 minggu lebih awal. H1N1 punya pasal la ni :'(

Apa lagi, start packing barang la. Boleh balik sekali dengan roomate aku, Diyana. Kebetulan rumah dia dekat je dengan rumah makcik aku tu. Huisy,,, bila dah ada gang balik sama-sama, mula la kami plan nak singgah mana-mana dulu sebelum balik rumah, hehe :D 
Tapi, macam mana pulak dengan Su? 
Su ni roomate aku yang dari Sarawak. Dia tak balik kelas lagi ni. Entah tahu ke tak pasal cuti ni. Bila call dia, dia cakap dia nak balik rumah kakak dia kat Kuantan. Tapi, tiket tak beli lagi. So, aku ajak dia balik rumah makcik aku sama-sama dengan aku.

Fuuuh,,, dah beres semua. Jom turun tunggu bas pergi stesen komuter. Memandangkan Diyana dah expert jalan-jalan kat KL ni, so dia la yang plan perjalanan kami. Ikut plan dia, kami singgah dulu kat KL Sentral. Tapi memandangkan Su ubah fikiran nak balik rumah kakak dia malam ni jugak, so tak jadi la pergi sana.

Alamak,,, stesen komuter pulak sesak bangat dengan orang ramai. So, kami naik bas Metro sampai Sg Besi lepas tu naik Putra. Cepat-cepat kami ke Hentian Putra sebab masa tu pun dah pun nak masuk Maghrib. Alangkah kecewanya bila dapat tahu tiket ke Kuantan tak dijual di Hentian Putra. 
Tak kan nak patah balik ke Pudu kot?
Haa... nak tak nak, terpaksa lah Su ikut aku balik rumah makcik aku. Ngee,,, jangan segan la Su.

Bab tak tahan. Sempat lagi singgah Sogo. Jalan-jalan je pun. Tak sangka pulak tengah ada SALE! Ayooo,,, habis semua la bahagian wanita kami nak round. Hye,,, Sogo pun dah nak tutup ni. Tak ada masa sangat nak pilih mana yang berkenan di hati. Selamat duit aku, huhu. Tu pun sempat lagi tarik satu benda. Su dengan Diyana lagi la. Ronda punya la. Tapi satu benda pun tak beli. Terlalu sukar untuk buat pilihan mungkin. Ini la yang dinamakan kehidupan, muahaha :)) 

Sekarang dah pun pukul 9.30 pm. Suasana yang sungguh berbeza kalau nak dibandingkan dengan tempat aku. Time macam ni pun bas masih banyak lagi. Lama jugak duk dalam bas. Makcik aku, Ngoh dah dari tadi duk hantar mesej. Risau kot sebab sampai sekarang tak sampai lagi. Aku turun kat kompleks sukan Sri Siantan. Pk Ngoh Jang datang ambil aku dengan Su. Sampai je kat rumah Ngoh, happy nya saya bila tengok si comey Hazim yang tak tidur lagi. Tunggu saya jugak ke? Hehe,,, dah makin besar dah haaa. Muka pun dah berubah.
Ajim lalink ;)

Sembang kejap dengan Ngoh. Sebelum tidur, aku dengan Su makan nasi demi mengisi perut yang agak lapar, huhu :D. Dari tadi melencong ke sana sini, tak ada nak kisah dengan lapar pun ye. Urgh,,, kenyang lagi mengantuk. Jom tidur >>>

0 003 people care: