Pages

come with me ;;)

Friday, October 5, 2012

ayuh kembali ke sekolah... ayuh!

setelah 3 minggu memulakan semester baru di upm, dan hujung minggu lepas saya pulang ke negeri beriman a.k.a Terengganu darul Iman demi melunaskan tanggungjawab sebagai muslim yang belajar. acey,,, :D

saya sayang Teghengganu :) *tetiba*

ok. kembali kepada tanggungjawab yang perlu dilunaskan, projek ilmiah tahun akhir saya. sangat menuntut kesabaran LEVEL paling tinggi. sampaikan mampu buat saya berendam air mata, menangis tersedu-sedan saat mak telefon saya minggu lepas *segan, tapi nak nangis jugak, kekeke*. gelak sama saya :))

cobaannn... mahu tak menangis bila mana ada pihak yang mengambil mudah perkara yang sangat penting bagi kita, sehingga makan masa berminggu-minggu walhal perkara tu boleh diselesaikan dalam masa tak sampai seminggu *bagi makan kasut, baru tahu, huhu*. dan akibat memendam sabar begitu lama dan bila saja masuk minggu kedua, mak saya telefon untuk tanya pasal progress berkenaan, tu yang terus menangis berlagu numb encore, muahaha :)).
 
bila difikirkan, segannya la haiii. pecah rekod first time nangis sebegitu rupa mengadu kat mak. selama ni berlagak kental je. first time duk hostel time form 1 dulu, telefon mak nak balik rumah pun tak ada menangis through telefon macam tu.
kalau tak kental, tak kan mak dengan ayah cop anak perempuan sorang ni KERAS kalau nak dibandingkan anak lelaki dia yang sorang lagi tu.

tak apa la...
sekurang-kurangnya terlepas jugak rindu seorang ibu untuk mendengar rintihan seorang anak perempuan yang disangka kental sejak makin menginjak dewasa ni. kan?
sekurang-kurangya tak ada la saya rasa yang diri saya ni hebat sangat bila susah nak nangis. kan?
sekurang-kurangnya jugak tahu la saya yang sebenarnya ada kuasa yang lagi hebat, bukan?
sekurang-kurangnya, saya sedar bahawa saya hanya insan serba kekurangan. yang bertaraf hamba.
kebenarannya, bukan kental pun. tapi saya lebih memikirkan rasa malu yang perlu ditanggung akibat menangis itu. dan kerana itu, saya lebih suka memutuskan untuk katakan TIDAK kepada menangis. hebat tak? ihiks :P

maka dengan ini, tamat sudah untuk episod tangisan tak berlagu berlagu numb encore. walaupun entry kali ini bertajuk 'ayuh kembali ke sekolah... ayuh!', namun sikit pun saya tak ada sentuh pasal sekolah, maka tunggu la saya punya next entry yup. Wassalam :)

12 003 people care:

Fareha Noor said...

i like when u write. heeee. jgn menagis. saborrr. Allah nak bagi pahala free tu ;)

zEri sAfEerA said...

@fareha: n i like when u comment. heeee. iye,,, btol fareha. Dia nk tgkatkan kesaboran ak. mgkin ble masuk sklh kekgi, ujian dia lagi hebat.

TiranaAduka said...

salam
Mesti sronokkan..
Ta rindu zaman sekokah

Salam kenal dari tirana aduka

Anonymous said...

ngs je takpe kan..sbb lps tu mesti lega.lgpun ngs kt mak bkn org lain hihi..

E'in said...

alaaaa.. nangis ngan mak xpe.. hehe

zEri sAfEerA said...

@TiranaAduka: salam kenal :)

zEri sAfEerA said...

@zOeY zAu YaH: mmg lega sgt la. heee,,, kan.

zEri sAfEerA said...

@E'in: nanges ngan e'in boleh x? hehe :D

Hans Hanis said...

jgn nangis
chillax
:-)

cekgu nur aya said...

klu mlu nk ngis ngan mak, mai cr aku.. ak sntiasa bersedia nk dgr mg nangis, bkn sng nk dgr mek saferah nangis ;).. pepun gud luck smsa berada di sekolah, smga ALLAH permudhkan =)

zEri sAfEerA said...

@Hans: :)

zEri sAfEerA said...

@cekgu nur aya: hehe tau pon. mmg ekslusif lah kalo aku nanges. insya-Allah, ameen :)