Pages

come with me ;;)

Thursday, August 11, 2011

saat dipertemukan

pertemuan yang telah diatur setahun lalu... 
kehadirannya menjadi pengganti kepada yang pergi membawa diri.
setelah menanti dengan penuh harapan, akhirnya dia hadir.
walaupun pada mulanya bukan dia yang kuinginkan, namun ketika pertama kali mata memandang saat dipertemukan,
hati ini sudah tertaut padanya biarpun yang diharapkan turut berada di depan mata.
saat harus memilih, hati ini tidak mampu menolak rasa yang hadir.
sesungguhnya Dia lebih tahu apa yang terbaik untukku :)

hadirnya...
memadam terus bayangan yang sebelum ini bermain di mata.
hari-hari yang dilalui terasa lebih bermakna bersamanya yang setia di sisi.
kekadang, siang yang menuntut tanggungjawab duniawi menjarakkan kami namun
tidak kubiar malamku berlalu tanpa menerima pesanan darinya walau hanya sebaris kata kerana...
padanya, terselit kata-kata yang memujuk.
dengannya, hati menjadi tenang.
bersamanya, mendekatkan aku pada Sang Pencipta.

Ramadhan ini...
kupanjatkan syukur kerana Dia menganugerahkan kesempatan waktu untuk kuluangkan lebih banyak masa bersamanya, menuntut tawaran bulan yang penuh barakah ini, InsyaAllah.

 dan ini lah dia yang saya maksudkan...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


jawapan kepada [entry ini].
ianya bukan lah personal diary mahupun daily planner. tapi ia adalah tafsir Al-Quran yang sudah bersama saya setahun yang lalu.

begitu lah al-kisahnya macam mana saya ditakdirkan bersama dengan si pinky ni. lepas yang lama tu pergi menghilangkan diri, saya pasrah dan saya bertekad untuk cari pengganti iaitu si purple sebab saya dah lama simpan perasaan kat si purple. fyi, i'm not into pink, ok. tapi entah la roh apa yang masuk dalam badan saya malam tu sampaikan bila nampak si pinky ni, keinginan terus berubah dan saya akur. hurm,,,

begitu lah juga kehidupan. kita merancang. Dia juga merancang. namun, tiada perancangan yang lebih sempurna selain perancangan yang telah diatur oleh-Nya.
kini aku percaya bahawa Dia tidak akan mengambil sesuatu dari kita melainkan dengan menggantikannya dengan sesuatu yang lebih baik.


Bila Allah izinkan kita berjumpa Ramadhan, Dia ada hadiah untuk kita. jadi carilah hadiah itu-Prof Dr Muhaya.
 p/s: yukkk sama-sama kita cari 'hadiah' itu :)

36 003 people care:

Qaseh dalia adelia said...

owh igtkan diari .. comelnye warna pink ,ase nak g cari gak

zEri sAfEerA said...

@Qaseh dalia adelia: kan. no wonder la sy pon trgoda kat die mlm 2. hehe :D

ieda said...

adehh diary ke dik .. huhuhu

msrh's said...

tertarik dgn entri ni :)

zEri sAfEerA said...

@ieda: x lah. tafsir :)

Hans said...

owh
tafsir Al-Quran rupanya

zEri sAfEerA said...

@msrh's: tengs :D

zEri sAfEerA said...

@Hans: iye inchek hans. hehe :D

fareha said...

insyaAllah, sama-sama kita mencari cinta Nya. *30 hari mencari cinta* and hope love will remain

zEri sAfEerA said...

@fareha: InsyaAllah fareha. ameen :)

senydream said...

sungguh syahdu..:D
same2 lar kite

mahfudzah said...

semoga ramdhan ini lebih bermakna dari yang lepas..eheheh

zOeY zAu YaH said...

semua pakat salah haha...comel.

zEri sAfEerA said...

@senydream: jom sm2 :)

zEri sAfEerA said...

@mahfudzah: InsyaAllah :)

zEri sAfEerA said...

@zOeY zAu YaH: haha 2 la pasal. xpe, usaha yg baik. ngee ^^

Far8 budak baik said...

terharu aku bace..
ingt kan..buku tu diari..
rupaya tafsir al-quran..
touched..huh..
bulan ramadhan penuh ngan berkat kn..
=)..

zEri sAfEerA said...

@Far8 budak baik: alahai x th plak entry ni boleh bikin org 2 terharu. hee :)

shedameor said...

Bila Allah izinkan kita berjumpa Ramadhan, Dia ada hadiah untuk kita. jadi carilah hadiah itu-Prof Dr Muhaya.


suke sangat yang di atas ni :)

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

ahhh...... baru tahu.. hik hik

zEri sAfEerA said...

@shedameor: kan. ayt Prof Dr Muhaya time dlm IKIM :)

zEri sAfEerA said...

@LinE PuTih LiNe HiTaM: haha semangat ttup mate aritu. hehe :D

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

ku mengharapakn ramadhan kali ini penuh makna..ecehhhh :) hehhe


Cik Bunga ditimpa eksiden, huwaaa.. sedihhh :(

zEri sAfEerA said...

@♥.::cintabunga™blogspot::.♥: aceycey plak. hehe
InsyaAllah :)

♥e'in♥ said...

comelnye tafsir al-quran die.. pinky g.. e'in punye agak besa.. :)

sifu im said...

nk berkenalan ngn prof dr muhaya leh??hehe

zEri sAfEerA said...

@♥e'in♥: hehe :D tahu ein mmg suka punya sbab e'in suka pink kan. owh xpe, isinya sm je :)

zEri sAfEerA said...

@sifu im: haha :)) mintak izin dgn dr. azmi dulu ye (suami die) :P

amna said...

diary ww aritu rupanya.. hehe. dulu masa sekolah menengah gila tulis diari harian tapi tak lekat lam n terkubur je tak berusik ^^

zEri sAfEerA said...

@amna: hehe :D sm la :)

♥ adlin roshaida ♥ said...

pink cute :D

Wani said...

sedihkan, tinggal berapa hari je lagi :'(

zEri sAfEerA said...

@♥ adlin roshaida ♥: hee mesti suke pink ni :)

zEri sAfEerA said...

@Wani: betol 2. ntah dpt jumpe lagi ke x ramdan thn depan :'(

dhiera said...

suka entri. macam ada sesuatu yg buat saya tersntuh tapi saya tak pasti~

zEri sAfEerA said...

@dhiera: ramadan yg bermakna buat sy :)