Pages

come with me ;;)

Sunday, July 7, 2013

malam pengantin baru

 ...بسم الله الرحمان الرحيم

AWAS!!! once you decide to read this entry, you have to finish it so that there is no misunderstanding at the end :D

sebenarnya, macam malu nak letak tajuk seperti yang di atas tapi tak tahu dah nak letak tajuk apa untuk entry kali ni. sebab tu siap bagi warning awal-awal ;)
malam pengantin baru... yup, saya dah kahwin. eh eh eh tak. bff saya,
Nur' Ain sebenarnya yang dah kahwin. tapi tak sempat pun nak buat special entry sempena hari bahagia dia kat sini hari tu. sobs sobs sobs
:'(

tapi tak apa. hari ni saya share sikit pasal malam pertama dia setelah sah menjadi seorang isteri.
eh banyak-banyak benda kau boleh share, kau nak share pasal malam pertama?
eh sukaaa hati ahhh *tunjuk muka gangster*

malang sekali, malam tu saya culik dia daripada suami dia. so, dia kena tidur dengan saya, muahahaha :3. ok tak. sebenarnya keesokan hari selepas hari akad itu baru la majlis resepsi diadakan. maka sebab tu saya ada chance lagi tidur dengan dia, guling-guling atas tilam beralaskan cadar pengantin. like a boss tak? hikhik ^^

memang like a boss pada mulanya, tapi lepas tu tukar scene air mata pulak since we did some pillow talk before we both finally fall asleep *heaven*
so, little memories remain in converted slang...

Me: Ain, macam tak percaya awak dah jadi someone's wife.
Ain: hikhik kan?
Me: ingat tak time dulu, cakap pasal kahwin. tapi hari ni awak sendiri yang kahwin. awaaak, Nur' Ain. awaaak *dengan nada teruja*
Ain: hahahahaha o'oo tu la kak pirah :))
Me: lepas tu kan sebab awak kan suka sangat baca novel, pastu mula la letak standard nak lelaki macam ni la, macam tu la. tup2,,,
Ain: hahahaha tu la. lawaknya. sungguh tak matang masa tu.
Me: tak apalah walaupun tak matang tapi sekurang-kurangnya kita tak couple.
Ain: eh, awak yang tak couple, saya sempat jugak couple sekali. awak tak ingat ke?
Me: o'oo la. dengan tettt. tapi jangan salahkan saya eh. saya dah pesan jangan. tapi awak nak jugak.
Ain: tu la. couple berapa bulan je pun. hahahaha sengal.
Me: tak apa lah. orang kata, if we don't have stupid memories while we were young then we don't have something to laugh for when we are older? eyh? hahahahaha =))

the conversation kept on flowing with "Ain ingat tak...", "Zeri ingat tak..." sampai la beralih kepada topik yang lebih berat iaitu tanggungjawab. dan secara eksklusifnya, saya dah share 1 thing yang sering berlegar dalam kepala saya tapi tak pernah diluah pada sesiapa pun.
dan masa tu tak tahu kenapa mudah sangat air mata ni gugur sampaikan buat Nur' Ain ternganga. mungkin sebab malam tu la kali pertama air mata saya gugur di depan dia tanpa diminta.

Azri Safirah menangis, itu pelik.
Nur' Ain menangis, itu rutin.
dan atas sebab itu, when it comes to share problems, dia selalu cakap kat saya untuk 'just cry' macam mana dia selalu buat when she shares her problem.

and her words really soothe my feelings at that time. saya hargai sangat bila she kept on repeating the same phrase, "you always have me". saya tahu, dia tak nak saya rasa saya hilang dia, sebab tu la. tapi sebenarnya saya tak rasa macam tu pun. memang tak sedih langsung ah bila dia dah kahwin cuma rasa terharu sebab terlalu gembira, itu yang pasti.

pagi itu. tak kantoi sebab mata tak bengkak. fuhhh ;)

jadi semalam bila perkara yang sama berulang, dia la orang yang pertama saya ingat selepas Dia sebab dia je yang tahu. with the message...
Assalam... Nur' Ain, whenever u're free, please let me know, ya. no matter la either u're just free 2 days after receive this msg.
Alhamdulillah, i got a call from her right after Maghrib. thanks for the call and care. sometimes, all i need is not the problem to be solved but just to be listened. and that was enough untuk buat saya gelak lepas tu.

Me: Ain, terima kasih, call.
Ain: takpe la. lepas ni kalau ada apa-apa, bagitahu je. saya dah tak kerja ni, lagi la banyak masa. nanti kirim salam kat mak ayah awak.
Me: InsyaAllah,,, kirim salam kat suami awak. cakap kat dia, terima kasih sebab bagi saya pinjam isteri dia.
Ain: hehehe dia ada kat luar tu. okey, nanti saya sampaikan.
Me: Assalamualaikum...
Ain: Waalaikumussalam...

kadang-kadang Allah hadiahkan rasa kecewa pada kita bila mana orang-orang yang kita perlukan tak ada di sisi saat kita perlukan mereka. tapi rupanya Dia nak kita terlebih dahulu mengadu pada Dia sehinggakan kita merasakan saat itu tiada siapa yang lebih memahami isi hati kita melainkan Dia bila saja membuka surat cintaNya. dan pada masa yang sesuai, Dia mengirimkan orang yang terbaik untuk mendengar segalanya. subhanallah :)
If we want to talk to Allah, we should pray.
If we want Allah to talk to us, we should read Quran.
always proven.

 
"baby pinky ni tak ada gang. sebab tu last December, saya carikan gang untuk dia and give it to my little Ain with the hope dia akan selalu ada The Right One yang akan soothe her feeling, heal the hurt and give beautiful promises that lead to the new hope sebab saya tak boleh janji yang saya akan sentiasa ada untuk awak tapi hanya Dia boleh janji itu. we have Him. He will always be there for you, for me, for us. always, Nur' Ain. always ;)"

4 003 people care:

E'in said...

nie aru betul namenye kwn...

selamat berpuasa yunk... :)

zEri sAfEerA said...

@E'in: InsyaAllah slagi Dia izinkan trus jd bff.

selamat berpuasa juge ;)

HanisLazimAndTheShaklee said...

alaaa knapa touching baca entry nih..alaa xrock dh ni..hihi

loveeee ur entry :) seriusly :) tolonggg jgn behenti wat entry yek even telepas i will read :)

zEri sAfEerA said...

@aniswany lazim: ala,,, sy pulak tacing bc entry anis ni, sobs sobs :'(

time kasih tau. awk juge, jgn bhenti wat lawak dlm entry. hikhik ^^