Pages

come with me ;;)

Thursday, August 6, 2009

Stronger Than Yesterday

Huisy,,, dah pukul 1:11 am rupanya. Teramat lah bahagia bila dah mandi dan kerja mencuci pakaian sudah pun beres. Hilang sikit rasa penat lepas balik kelas bola baling tadi.
Alamak!!! Lupa pulak nak iron baju untuk kelas pagi esok. Hurm,,, esok je la. Mesti sempat punya walaupun kelas start pukul 8 am. Nak post entry jugak. Hehe :D

Kali ni aku nak share pasal kelas bola baling pulak... 


Actually, aku tak pernah bergerak aktif pun dalam mana-mana sukan sebelum ni even bola jaring. huhu :D
Tapi bila subjek Koko ni aku wajib ambil kat sini dan setelah mencapai kata sepakat dengan kawan-kawan, so kami pilih la bola baling.
Nak kata tak pandai langsung, tipu la sebab aku pernah la jugak belajar asas main bola baling sebelum ni. Tapi time tu sekolah rendah, ahaks :P
Ingat lagi... Aku tak berpeluang pun bertanding masa tu sebab tarikh perlawanan bola baling bertindan dengan public speaking. So, aku pilih public speaking.

Bagi aku, tak ada masalah la kot bila kena belajar basic main bola baling ni. Tapi kan... aku betul-betul enjoy dengan kelas ni even kelas ni start pukul 8 pm-11 pm tiap-tiap Selasa. Wah,,, macam pelik je bunyinya bila Azri Safirah suka mengaktifkan diri, kwang3. Apa yang best sangat tu?

1. Coach baik punya. Handsome lagi tu, hik ;)
2. Ini la satu-satunya masa untuk kami bersuka ria
3. Boleh hilangkan tension belajar
4. Boleh belajar benda baru selain menghadap buku semata-mata
5. Lain-lain yang tak terfikir dek akal ketika dan saat ini, tehee :D 

Untuk malam ni, kami belajar:
1. Teknik lantunan
2.
Balingan sisi
3.
Balingan atas kepala
4.
Hantaran dada
5.
Gelecek bola 


Ala,,, penat, semput tu perkara biasa la bila bersukan kan? *cuba berlagak cool*
Tapi, minggu ni tak ada la seletih minggu lepas. Kenapa???
*****************************************
Imbasan kembali~~~

Di saat dan ketika itu, partner aku balik kampung atas sebab emergency case. So nak tak nak, antara rela tak rela, aku kena pilih partner lelaki :'(
Alamak ai!!! Dah la semua teknik yang kena belajar malam tu perlukan stamina yang kuat. Huh -_-' bayangkan. Aku nak kena ikut rentak lelaki main. Menangis. Menitis. Opps,,, bukan air mata la yang menitis tapi peluh ku. Ngee :P 

Haaa... ni la benda yang nak di HIGHLIGHT kat sini. Pasal insiden yang jadi malam tu.
Insiden??? Mengapakah? Bagaimanakah? Dengan siapakah?
Semua persoalan ini bakal terjawab bila saja anda terus membaca kisah di bawah  *saja mahu bikin panas* Hahahaha :))

Semuanya bermula bila kami kena bentukkan kumpulan. Satu group, 4 orang. Masa tu, kami kena:
1.
Gelecek bola dan lalu kat semua ahli
2.
Bila dah sampai ke tempat asal, kami kena baling bola tu kat ahli yang berada paling belakang dalam barisan
 
Bila dah selesai turn aku, aku dengan syok dan sesedap rasanya sempat lagi berangan. Time angan-angan aku dah agak nak sampai klimaks, TIBA-TIBA...
dUSh!!! Ouwch,,, sakitnya :((
Balingan bola yang tak sampai target kena TEPAT kat kepala aku. Semua budak lelaki yang ada kat situ pandang aku. Kuat kot bunyi bola tu hentam kepala aku.
Balingan lelaki kot. Mana tak power. Muka dia dah cuak gile dah. Kalau ikutkan hati, mahu je pengsan terus kat situ. Biar prince charming dalam angan-angan aku tadi datang balik selamatkan aku, hoho :O

Tapi dengan kepala yang terasa sangat bengang dan pening langau, aku hanya terima dengan senyuman kurang gula dan cakap aku ok. Lagipun, dia tak sengaja. Dia dah minta maaf, kira ok la tu. Nasib baik lepas tu break kejap. 
Aku cerita ah kat kawan-kawan aku. Diorang semua terkejut. Apa lagi, cepat-cepat aku suruh diorang test soalan math kat aku. Mana la tahu kalau ada mana-mana urat yang terputus. Hee,,, tak mo :D. Saja je nak kasi happening walaupun tengah sewel. Saya kan cool ;)

Then, sambung main sikit lagi. Lepas tu, blah.
Kat Kolej>>> Pergi Dewan Putra sebab ada program kat situ *nak ambil merit je pun*
 

Daftar aktiviti-aktiviti yang berminat macam rekreasi dan kebudayaan.
Dah ambil merit, terus naik bilik.
Tuan puteri beradu lepas bersiram :)
*****************************************

Ok. Itu la benda yang aku nak cerita sampai tak sempat nak iron baju dulu. Hee have a sweet night semua ;)

0 003 people care: